Marketing campagne
In de eerste fase ligt de nadruk op naamsbekendheid creëren van de vacaturewebsite www.werkenindetaxibranche.nl om de doelgroepen aan te trekken. Dit gebeurt middels een aansprekende video, blogs en inspirerende ads, informatieve pagina’s op de website, zichtbaarheid in zoekmachines en zichtbaarheid op vacature websites (Google for Jobs, Indeed). De tweede fase richt zich op het overtuigen van de doelgroepen en in de laatste fase hopen we de doelgroepen aan te zetten tot actie. Uiteindelijk gaat het erom dat werkzoekenden de stap wagen om op vacatures te reageren via de vacaturewebsite. Werkgevers kunnen meeliften met deze campagne door hun vacatures op www.werkenindetaxibranche.nl te plaatsen. Afhankelijk van de resultaten zal de campagne waarschijnlijk een jaar duren.
Vacaturewebsite
Om taxiondernemers te helpen bij het invullen van hun vacatures, heeft Sociaal Fonds Mobiliteit een jaar geleden de vacaturewebsite voor taxipersoneel “Werkenindetaxibranche” in het leven geroepen. Ondernemers kunnen hier gratis hun vacatures plaatsen. Bijkomend voordeel is dat deze vacatures ook mee worden genomen in de zoekresultaten op Google via Google for Jobs. Momenteel telt deze website meer dan 330 (!) vacatures, variërend van callcentermedewerker tot chauffeur, en van centralist/planner tot vervoersbegeleider.
Personeel behouden
Personeel vinden is lastig, maar personeel behouden ook. Sociaal Fonds Mobiliteit biedt werkgevers met de activiteiten van het “Sterk aan het stuur” programma de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier te investeren in hun personeel. Deze activiteiten zijn gratis en kunnen in-company of individueel aangevraagd worden.
Social media campagne pagina’s “Werken in de taxibranche”: